Political participation for children

Corporate Design, Product Design Kultur & Spielraum, Landeshauptstadt München
Fotografie von 2 Kindern und einem großen roten Koffer.
3 illustrierte Gesichter. Das Gesicht wechselt von nicht gut gelaunt zu gut gelaunt.

The Kita-Stadtteil-Koffer (daycare-neighbourhood kit) and the Kinder-Aktions-Koffer (kids-activities kit) are method sets for the municipal participation of toddlers aged 3 up to children of 14 years.

How do children see their neighbourhood? What do they like? What bothers them? How do they experience traffic, their play opportunities, the important paths in everyday life and the people in their residential area? Even at kindergarten age, the world outside their own front door plays an important role.

In order for children to grow up safe and well from the start, child-friendly neighbourhoods are needed. Children themselves know best what should be done in the neighbourhood - even if they still attend kindergarten.

Ein Buch mit dem Titel „Kinder entdecken und gestalten ihren Stadtteil“. Auf dem Cover sind gelbe und rote Illustrationen von Häusern und dem Straßenverkehr zu sehen.

Task

Children should receive a suitcase that contains everything they need to explore the neighbourhood, and that they can take with them and use themselves.

Fotografie von 2 Kindern mit dem roten Koffer. Der Junge schreibt etwas auf, das Mädchen fotografiert.
Übersicht von dem Inhalt des roten Koffers.

Together for more child-friendly neighbourhoods

Lila Illustration mit Häusern, Bäumen, Wolken und zwei Mäusen mit Sprechblasen. Illustrations from the method booklet

Concept

A cheerful corporate design was created for the method set around the cute red suitcase. The suitcases have a detailed inlay, so that the branded child-friendly bags and backpacks as well as the technical equipment can be easily stored and transported. The equipment also includes colourful stamps, mood cards and an illustrated method booklet.

Übersicht des Schriftschnitts „Museo Sans Rounded“.
Die fünf leuchtenden Farben der Corporate Identity.
Nahaufnahme des Inneren des Koffers. Ein Beutel mit der Beschriftung „Buttons“.
Nahaufnahme einer Seite des Buchs.
Fotografie eines Beutels mit dem roten Koffer darauf und einem Stempel mit einem lachenden Gesicht. Stamp set for evaluation processes

Related Projects

Illustrative Nahaufnahme der Augen der Charaktere aus der Sesamstrasse.
Brand Communication, Corporate Environment
Sesame Workshop

Can you tell me how to get to Sesame Street? – An NGO turns 50

Webdesign
Stiftung Internationale Jugendbibliothek

The world's youth literature on one page

Nice to meet you

We look forward to a conversation or a non-binding inquiry.

+49 89 889829-29

Call

welcome@bueroalba.de

Mail

For insights and friendly Christmas greetings, please enter here!

Externer Inhalt - CleverReach

At this point you will find content from a third-party provider that you can display with one click.

Mit dem Laden von CleverReach können personenbezogene Daten an den Drittanbieter übermittelt werden. Mehr Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.

Work with us